loading...
جدید ترین اطلاعات در مورد ماشین های روز دنیا
ehs4n بازدید : 46 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (2)

طرح بازديد تخصصي از خودروهای کیا

روابط عمومی اطلس خودرو: طرح بازديد تخصصي موتور و گیربکس اتوماتيك کلیه خودروهای کیا در عامليت‌هاي مجاز سراسر كشور جهت كليه خودروهاي كيا (شركتي و غير شركتي) برگزار می‌شود. اين طرح از 22 شهریور آغاز شده و تا دهم مهرماه امسال در عامليت‌هاي مجاز سراسر كشور جهت كليه خودروهاي كيا (شركتي و غيرشركتي) ادامه خواهد داشت. تخفيف‌هاي ويژه قابل‌ ارائه توسط عامليت‌هاي مجاز منتخب در طرح بازديد تخصصي موتور و گيربكس اتوماتيك شامل: بازديد رايگان خودرو شامل (تست با دستگاه عيب ياب، بازديد سيالات مصرفي، صافي هوا، فيلتر تهويه كابين، تسمه‌ها، شيلنگ‌ها و لوله‌هاي آب و روغن، عملكرد موتور و عملكرد گيربكس اتوماتيك) (شامل كليه خودروهاي شركتي و غير شركتي) است

ehs4n بازدید : 44 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

فرار دوچرخه سوار از دست عزرائیل!

آماده باشید تا هر چند ثانیه یکبار دکمه Pause را فشار دهید و تعداد دفعاتی که این مرد جوان روسی از مرگ فرار می‌کند را بشمارید؛ گویی فرشته ای بر روی شانه های او نشسته و از وی مراقبت می‌کند! همان‌طور که در کلیپ زیر مشاهده خواهید کرد، راننده کامیونت مستقیم به سوی دوچرخه سوار می‌رود، اما پیش از آنکه به خط عابر پیاده برسد، با یک دستگاه مزدا 3 سدان قرمز رنگ برخورد می‌کند؛ جالب اینجاست که دوچرخه سوار پیش از واژگونی کامیون، از بین دو خودرو به طرز معجزه‌آسایی نجات پیدا می‌کند. این تصادف صبح روز جمعه در شهر Lyubertsy روسیه اتفاق افتاده و خوشبختانه هیچ کس در آن آسیب ندیده است. اگرچه نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که در این تصادف حق با کدام راننده است، اما به جرات می‌گوییم که خداوند شانسی دوباره به مرد جوان بخشید. همراه با ما نگاهی به کلیپ این تصادف (دانلود) بیندازید. 

ehs4n بازدید : 71 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

ریوی 88 میلیونی

این روزها آگهی‌های تلویزيونی در حالی از ورود مدل جدید ریو به ایران حکایت می‌کنند که تفاوت زیادی بين آن با مدل قبلی‌اش (چه به لحاظ مشخصات فنی و چه از جنبه ظاهری و قیمت)، به‌چشم می‌آید. محصول جدید که وارداتی به شمار مي‌رود، ریو 2015 نام دارد و ظاهرش آنقدر با ریوی قبلی (همان که در سایپا مونتاژ می‌شد) متفاوت است که خیلی‌ها باورشان نمی‌شود این خودرو از نسل همان ریوی مونتاژی سایپا باشد. تفاوت این دو ریو البته فقط به ظاهر آنها مربوط نمی‌شود، چه آنکه قیمت ریوی جدید 5/5 برابر مدل قبلی آن در ایران است

ehs4n بازدید : 68 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

زشت ترین کانسپت آئودی!

تمایل به خرید خودرویی عجیب با طراحی مربوط به سه دهه گذشته دارید؟ آزتک، طراح ایتالیایی، می‌گوید که احتمالا این خودرو یکی از عجیب ترین تولیدات کمپانی آئودی با فروشی بالغ بر میلیون ها دلار محسوب می‌شود. وی به موتور پنج سیلندر تعبیه شده در وسط کاپوت و سیستم چهار چرخ متحرک Lancia، با غربیلک فرمان دوم برای سرنشینانی که تجربه رانندگی ندارند، اشاره می‌کند؛ بدنه این خودرو طبق اظهارات طراح ایتالیایی "تزیینی" است، ولی برخی دیگر، آن را "چالش برانگیز" می‌نامند. 

ehs4n بازدید : 34 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

راننده جدید تیم نیسان کیست؟

کمپانی نیسان تصمیم گرفته است برای مسابقات  سال 2016، یک راننده آمریکایی را پشت فرمان ماشین مسابقه‌ایش، یعنی LMP1 بنشاند. این امر بخشی از برنامه نیسان برای توسعه فعالیت های ورزشی و مسابقه ای در ایالات متحده است. راننده ای که انتخاب می‌شود باید سال آینده در کلاس های LMP2 و LMP3 به رقابت بپردازد، سپس به کلاس بالاتر مسابقات راه پیدا کند. کمپانی نیسان می‌گوید نامزدهایی از GT Academy انتخاب خواهد کرد که از میان آن ها می‌توان از برایان هیتکوتر (Bryan Heitkotter)، استیو دورتی (Steve Doherty) و نیک مک میلن (Nick McMillen) نام برد. البته اسم چند راننده دیگر نیز در میان نامزدها به چشم می‌خورد.

ehs4n بازدید : 49 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

احمقانه ترین راه برای ضبط تصویر با دوربین های GoPro

دوربین های GoPro که برای ضبط تصاویر و صداهای مربوط به خودروها و موتورسیکلت های مسابقه‌ای به کار می‌روند، این روزها چیز عجیب و خارق‌العاده‌ای به نظر نمی‌رسند. اما در دهه 1960 میلادی، به علت عدم وجود سازنده حرفه‌ای، این دوربین ها بسیار ساده و ابتدایی بودند و فیلم برداری و صدابرداری با آنها کاری سخت و طاقت‌فرسا به شمار می‌رفت. در این تصاویر قدیمی سر جکی استوارت (Sir Jackie Stewart) و استیو مک کوئین (Steve McQueen) را مشاهده می‌کنید که با نصب این دوربین ها بر روی کلاه ایمنی خود، اقدام به ضبط تصویر و صدا کرده‌اند. 

ehs4n بازدید : 58 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

ولووی راجر مور کجاست؟

پیش از این که کمپانی ولوو نوعی فلسفه در طراحی خودروهایش به کار ببرد، بیشتر به تولید خودروهایی اشتغال داشت که دارای زوایای قائمه بودند که از جمله آن ها می‌توان به خودروی اسپرت ولوو P1800 اشاره کرد. البته اگر این خودرو را با خودروهای فراری زمان خودش مقایسه کنیم، نمی‌توانیم دقیقاً اسم "خودرو اسپرت" را روی آن بگذاریم، ولی ولوو P1800 به لطف شرکت در برنامه تلویزیونی "The Saint"هنوز هم که هنوز است در یادها باقی مانده است. راجر مور (Roger Moore) ، بازیگر سرشناس، پیش از این که در مجموعه فیلم های جیمزباند بازی کند، در برنامه های تلویزیونی که به طور هفتگی پخش می‌شد به ایفای نقش می‌پرداخت و یک ولووی  P1800 مدل 1967 را می‌راند. ماجرا از این قرار بود که راجر مور مالک شخصی آن خودرو بود که برای یک ستاره سینما کمی غیر معمول به نظر می‌سد با خودرو خودش در فیلم ها بازی کند.

ehs4n بازدید : 43 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

آلمان-ایتالیا: برنده کیست؟

به دلیل آنکه نقاط مشترک بسیار کمی میان آلفارومئو 4C و بی ام و M3 وجود دارد، مقایسه این دو خودرو با هم، چندان اصولی و منطقی به نظر نمی‌رسد. آلفارومئو 4C یک کوپه سبک وزن با ظرفیت دو سرنشین و قدرت زیاد است که بر رانندگی یکپارچه و یک دست تاکید می‌کند؛ در حالی که بی ام و M3، یک خودروی سدان لوکس است که نه تنها قدرت و عملکرد بسیار خوب و مهیجی از خود ارائه می‌دهد، بلکه به خوبی پاسخگوی نیازهای یک خانواده می‌باشد.

ehs4n بازدید : 28 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

راه حل مشکلات سیستم Start-Stop

توصیف سیستم های Start-Stop با کثرت آنها در خودروهای امروزی و کامیون ها به کار نسبتا ساده ای بدل شده است؛ با این سیستم ها، تولید کنندگان کار ساده  و تقریبا بی دردسری برای کارآمدی مصرف سوخت خودروهای تولیدی خود خواهند داشت. عدم همخوانی و ناسازگاری این سیستم ها با باتری های اسیدی در خودروهای امروزی یکی از معایب این سیستم های مدرن محسوب می‌شود؛ یکی از دلایل آن، محدود شدن عملکرد سیستم بخاطر وجود عواملی همانند شارژ و دما است؛ اگر باتری این خصوصیات را نداشته باشد، سیستم Start-Stop عمل نمی‌کند و از مصرف بالقوه سوخت جلوگیری می‌کند و همین مشکل موجب کاهش قابل توجه عمر باتری خواهد شد.


ehs4n بازدید : 43 شنبه 29 شهریور 1393 نظرات (0)

انتشار یک تصویر آگهی نامشخص از خودرویی که قرار است در دهم مهرماه در نمایشگاه پاریس امسال رونمایی شود، گمانه‌زنی‌ها و احتمالات گوناگونی را در پی داشته است. لامبورگینی می‌خواهد خودروی جدیدی را به نمایش بگذارد؛ اما چه خودرویی؟

 

تیزر مدل جدید لامبورگینی برای نمایشگاه پاریس

تیزر مدل جدید لامبورگینی برای نمایشگاه پاریس

ehs4n بازدید : 14 شنبه 29 شهریور 1393 نظرات (0)

آخرین فرزند کانسپت و نمایشی پژو، یک کراس اوور هیبریدی نامتعارف است که می‌تواند الگو و تمرینی برای نسل آینده پژو 3008 این کمپانی نیز باشد.

 

Peugeot Quartz Concept

Peugeot Quartz Concept

ehs4n بازدید : 16 شنبه 29 شهریور 1393 نظرات (0)

خبرها حاکی از آن است که تمام پیشرانه‌های آینده فراری یا به صورت توربو خواهند بود و یا با موتورهای الکتریکی همراه می‌شوند. این خبر، درست پس از زمانی است که لوکا دی مونتزمولو پس از سال‌ها از این کمپانی کنار رفت.

 

Ferrari California T

Ferrari California T

ehs4n بازدید : 15 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

کانسپت‌ها معمولاً نشانه‌هایی از مدل‌های آینده یک خودروساز هستند که تا یک یا دو سال آینده قرار است به بازار عرضه شوند. ولی رنو می‌گوید که کانسپت ایولب (EOLAB) نمایشی از یک خودروی کلاس B است که تولیدش در دهه آینده میلادی امکان می‌یابد.

 

Renault EOLAB Concept

Renault EOLAB Concept

ehs4n بازدید : 43 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

مزدا 3 مدل ۲۰۱۵ دارای یک گیربکس ۶ دنده دستی در کنار موتورهای بزرگ‌تر ۲/۵ لیتری خواهد بود. مزدا اعلام کرده بود که این مدل همراه با معرفی اولیه خودرو ارائه خواهد شد و در حال حاضر وب‌سایت این کمپانی مدل مزدا 3 s 6MT را به دو صورت سدان و هاچ‌بک تأیید کرده است.

 

2015 Mazda3

2015 Mazda3

ehs4n بازدید : 21 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

در این پست می‌خواهیم مرور کوچکی بر زندگی شغلی سرجیو مارکیونه داشته باشیم، کسی که شناختنش برای طرفداران فراری بیش از هر موقع دیگری مهم می‌باشد.
شاید شنیده باشید که میگویند “فلانی برای این کار ساخته شده” می‌توان گفت، آقای مارکیونه هم برای مدیر بودن ساخته شده، کسی که عناوین مدیریتی زیادی داشته و دارد.

 

sergio marchionne

sergio marchionne

ehs4n بازدید : 39 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

در حالی که هوندا سیویک در سال گذشته تجدیدنظر قابل‌توجهی برای مدل ۲۰۱۴ خود انجام داده بود، امسال نیز به یک مدل جدید در خط تولید خود خوش‌آمد گفته است. نسخه ویژه هوندا سیویک SE مدل ۲۰۱۵ در پاییز امسال در نمایشگاه‌ها همراه با یک سری از تکنولوژی‌های کاربردی، امکانات راحتی و بهینه‌سازی‌های طراحی‌ها حاضر خواهد بود. هوندا سیویک SE مابین تریم پایه سیویک LX و تریم متوسط سویک EX قرار می‌گیرد.

 

2015 Honda Civic

2015 Honda Civic

ehs4n بازدید : 75 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

کیا سدونا ، مینی‌ون مدل ۲۰۱۵ که در خارج از آمریکا و از جمله در کشورمان با نام کارنیوال به فروش می رسد، در حالی که در بزرگراه دارای مصرف سوخت ۹/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، دارای بازه قیمتی بین ۲۶۷۹۵ تا ۴۰۵۹۵ دلار است. این مینی‌ون جدید در نمایشگاه اتومبیل نیویورک امسال رونمایی شده و دارای یک بدنه جدید، طراحی مدرن و تجهیزات تازه زیادی در مقایسه با سدونای قبلی است.

 

Kia Carnival-Sedona 2015

Kia Carnival-Sedona 2015

ehs4n بازدید : 23 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

ترافیک سنگین احتمالاً بدترین بلایی هست که می‌تواند سر هر راننده‌ای بیایید. وقتی صحبت از ترافیک می‌شود ناخودآگاه همه به یاد ترافیک‌های 15 ساعته جاده چالوس می‌افتیم ولی همهٔ ترافیک‌ها هم بد نیستند! با خود تصور کنید که سال‌تحویل برای رفتن به شمال، به سمت جادهٔ چالوس حرکت می‌کنید ولی ناگهان خود را در بین انبوهی از لامبورگینی می‌بینید!

از بزرگ‌ترین مهمانان این همایش می‌توان به مورسیه لاگو sv اشاره کرد که به دلیل تولید محدود بودن، بیش از 850000 دلار قیمت دارد. حال که صحبت از مورسیه لاگو سوپر ولوچه شده است، گفتنی است که این گاو وحشی مجهز به موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری به قدرت 670 اسب‌بخار و 660 نیوتون متر می‌باشد که می‌تواند 0-100 را در 2.8 ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن بیش از 345 کیلومتر می‌باشد.

ehs4n بازدید : 17 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

ابلاغ مصوبه دولت برای واردات خودروهای لوکس

مصوبه جدید دولت در خصوص واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.   هیات وزیران در جلسه 19/6/1393 به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن وتجارت و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد: خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی و مشمول مقررات متروکه قابل عرضه به بازار نبوده و صرفا امکان مرجوع نمودن به خارج از کشور را دارند.
همچنین ورود و ترخیص هرگونه خودروی سواری از محل مصوبه‌های قبلی و سایر مصوبات مشابه صرفا برای خودروهای با حجم موتور 2500 سی‌سی و پایین‌تر مجاز است. بر اساس مصوبه دولت، تردد خودروهای با پلاک مناطق آزاد صرفا در محدود این مناطق مجاز است و ورود آنها به قلمرو گمرکی با رعایت قوانین و مقررات مربوط امکان‌پذیر است. این مصوبه در تاریخ 23/6/1393 از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده است.
ehs4n بازدید : 18 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

پانامرا در نقاب 60,000 دلاری

کمپانی تیونیگ TopCar با طراحی و ساخت پکیج Stingrary GTR که مختص پورشه پانامرا است، عملکرد خوبی از خود نشان داد. پس از مدت ها و با ارتقا این پکیج زیبا و منحصر به فرد بهای آن نیز افزایش یافت، تا جایی که قیمت تمام شده به چیزی بیش از 47,150 یورو رسید. گفتنی است،پکیج مذکور تنها مختص بدنه خودرو بوده و  تجهیزات دیگری همچون چرخ ها را دربرنمی گیرد. از طرفی دیگر پکیج پایه با قیمت 40,700 یورو دارای تجهیزاتی همچون کیت بدنه آیرودینامیکی، سپرهای جدید، باله ها، رکاب و درب های جدید می‌شود.

ehs4n بازدید : 20 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

Kahn ناجی مرسدس 250 SL

در تاریخ طولانی و باشکوه کمپانی مرسدس بنز، برخی از مدل ها همانند 300SL Gullwing، Silver Arrows، 540K و 600 Grosser ماندگار شدند. مسلما چنین خودروهایی بسیار گران قیمت هستند و فردی به راحتی توان خرید آنها را ندارد، اما W113 SL یکی از مدل هایی است که با قیمت پایین تری می‌توان مالک آن شد.

ehs4n بازدید : 15 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

مرسدس بنز به دنبال افزایش تولید

اگرچه از همان ابتدا بسیاری از منتقدان با تولید CLA مخالف بودند، اما در نهایت یک سال پس از معرفی آن به بازار، مرسدس بنز از تصمیم خود دفاع کرد. برای خیلی از افراد این سوال پیش آمده بود که آیا یک سدان دیفرانسیل جلو ساخت بنز می‌تواند در بازار موفق باشد و اگر این اتفاق بیفتد، از آنجایی که این خودرو دارای قیمتی کمتر از 30,000 دلار می‌باشد، به جایگاه محصولات لوکس این کمپانی صدمه نخواهد زد؟ بر خلاف تمام این موضوعات، CLA به چنان موفقیتی دست یافت که تمامی فروشندگان در مراکز معاملات خودرو به کمبود CLA برای ارائه به مشتری اعتراض کردند؛ در ضمن اکثر مشتریان با خرید پکیج های مختلف چیزی بیش از 30,000 دلار پرداخت می‌کنند.

ehs4n بازدید : 13 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

خداحافظی باشکوه بوئینگ 747

در تصویر بالا شما دومین هواپیما از دو فروند بوئینگ 747 را مشاهده می‌کنید که سال ها به حمل شاتل های فضایی پرداخته است و اکنون پس از بازنشستگی، در راه رفتن به  استراحتگاه خود در پارک Joe Davies Heritage در Palmdale شهر کالیفرنیا است. پس از دو دهه حمل شاتل در سراسر کشور آمریکا، اکنون هر دو فروند هواپیمای موجود بازنشسته شده اند. شما در اینجا تصاویر یکی از بهترین و مهمترین هوایپماهای تاریخ را خواهید دید که تاکنون در آسمان پرواز کرده است؛ پس با ما همراه باشید.

ehs4n بازدید : 22 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

بررسی تویوتا کمری Solara مدل 2008

معمولا تنوع خودروهای دو درب در خط تولید یک مدل، اسپرت تر و جذاب تر از خودروهای چهار درب مشابه آنها است؛ این موضوع در خصوص تویوتا کمری Solara کوپه نیز، صادق بود و درست بعد از طراحی مجدد مدل 2004 آن اتفاق افتاد؛ پس از آن، این خودرو به دلیل وجود سدان کمری با قدرت بیشتر، در آخرین تجدیدنظر به انتهای صحنه رقابت رفت؛ این بی عدالتی ها تا سال 2008 ادامه یافت، زیرا همکلاسان این خودرو با تغییرات قدرتمند و فراوان خود پابرجا مانده بودند؛ رقبا نیز، با تولید کوپه هایی با ظاهر و عملکرد بهتر و خودروهای کروک با قیمت های نسبتا مناسب به بازار وارد شدند. 

ehs4n بازدید : 15 پنجشنبه 27 شهریور 1393 نظرات (0)

DLP، جدیدترین تکنولوژی خودرویی

شاید در گذشته خبری در مورد ساخت چراغ های جلو توسط دانشگاه Carnegie Mellon شنیده باشید؛ چراغ هایی که در هوای بارانی و برفی دید بهتری برای راننده فراهم می‌کند. اکنون پس از تست های واقعی و مختلف در جاده، محققان متوجه شده اند که علاوه بر ویژگی های مذکور، در هنگام نور بالا این چراغ هیچ تاثیری در دید راننده مقابل نخواهد داشت، چرا که به جای یک لامپ حبابی و یا مجموعه ای از چراغ های LED، این چراغ از پروژکتور DLP (digital light processing) بهره می‌برد. این سیستم، نور ساطع شده را به بیش از یک میلیون پرتو نور جداگانه تقسیم می‌کند و هر کدام از این پرتوها توسط ریزپردازنده های مختلف قابل کنترل می‌باشند.

ehs4n بازدید : 15 پنجشنبه 27 شهریور 1393 نظرات (0)

اولین خودروی چاپی جهان تولید شد!

شاید در مورد کارهایی که می‌توان با پرینتر 3 بعدی انجام داد، چیزهای زیادی شنیده باشید؛ برای مثال، ساخت قلعه، ویولن و حتی چهره شما با استفاده از این دستگاه، کار چندان عجیبی نیست. خبر خوب اینکه به تازگی موسسه Oak Ridge National Laboratory با موفقیت اولین خودروی 3 بعدی جهان را به کمک پرینتر 3 بعدی در نمایشگاه بین المللی تکنولوژی های صنایع تولیدی (Intenational Manufacturing Technology Show) شهر شیکاگو تولید کرده است.

ehs4n بازدید : 16 پنجشنبه 27 شهریور 1393 نظرات (0)

بی ام و در فکر مینی!

چندین ماه پس از رونمایی از کانسپت رودستر Superleggera Vision توسط کمپانی بی ام و در گردهماییVilla dEste Concours dElegance ایتالیا، این خودروساز آلمانی هنوز تصمیمی در قبال تولید این خودرو چه به صورت مستقیم و چه به واسطه دیگر کمپانی ها نگرفته است. یکی از اعضای هیئت مدیره بی ام و که مسئول کمپانی های مینی و رولزرویس نیز، می‌باشد به خبرگزاری رویترز گفت: "تصمیم نهایی در مورد سرنوشت این رودستر زیبا در 6 ماه آینده گرفته خواهد شد".

ehs4n بازدید : 13 پنجشنبه 27 شهریور 1393 نظرات (0)

جگوار به دنبال استفاده از مواد بازیافتی

به تازگی کمپانی جگوار اعلام کرده که در سال 2020 بیش از 75 درصد مواد مصرفی در محصولات خود را از مواد بازیافتی تامین خواهد کرد. جدید ترین محصول این کمپانی، سدان لوکس XE، اولین خودروی ساخته شده از آلومینیومی جدید و بازیافتی به نام RC 5754 در سراسر جهان می‌باشد و به عبارتی دیگر سبزترین محصول این خودروساز بریتانیایی است.

ehs4n بازدید : 17 پنجشنبه 27 شهریور 1393 نظرات (0)

پورشه ضعیف می‌شود!

شاید از این موضوع که کمپانی پورشه به دنبال برنامه ای در جهت تولید موتورهای 4 سیلندر تخت مجهز به توربوشارژر است، آگاه باشید؛ پیشرانه ای که به احتمال بسیار زیاد در محصولات مختلف خود همچونباکستر و کایمن استفاده خواهد کرد. اگر چه موتور 211 اسب بخاری جدید به صورت غیر رسمی در وب‌سایتبلژیکی پورشه معرفی  است، اما شایعاتی در خصوص تجهیز محصولات جدید به موتورهای 4 سیلندر به گوش می رسد و این درحالی است که باکستر جدید هنوز از موتور 2.7 لیتری 6 سیلندر بهره می‌برد.

ehs4n بازدید : 23 پنجشنبه 27 شهریور 1393 نظرات (0)

 می‌توان گفت سدان های عملکرد بالا و پیشرو، محصولاتی بسیار خاص هستند که هر یک شایستگی توجه را دارند. پورشه پاناراما مدل 2015 دارای یک نسخه توربو است که بسیار تندرو است و یک نسخه GTS که از تنفس طبیعی بهره می‌برد و هر دو از کیفیت سواری بسیار خوبی برخوردارند. مرسدس بنز S63 AMG مدل 2015 شتاب بسیار خوب را در کنار یک کابین زیبا و بی نظیر قرار می‎دهد. البته جگوار XJR وبی ام و آلپینا B7 را هم نمی‌توان از قلم انداخت. به همه این حرف ها، می‌توان گفت آئودی S8 مدل 2015 نه تنها در کارخانه خودش سردمدار است، بلکه در کل خودروهای این حوزه نیز بهترین سدان محسوب می‌شود.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی آئودی S8 مدل 2015

آئودی S8 مدل 2015، یک سدان بزرگ و عملکرد بالاست که فقط در یک تیپ بسیار مجهز به بازار عرضه می‌شود. تجهیزاتی که به صورت استاندارد ارائه می‌شوند عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 21 اینچی، تایرهای تابستانی، سیستم تعلیق بادی و اسپرت، چراغ های جلو، رانندگی در روز و چرغ ترمز از نوع LED، کنترل اتوماتیک نور بالا، دوربین پارک عقب با دید از بالای خودرو، حسگرهای پارک در جلو و عقب، سانروف، آینه الکتروکرومیک، آینه بغل های برقی تاشو، درب صندوق عقب برقی، درب های وکیومی که به نرمی بسته می‌شوند، دسترسی بدون کلید، روکش چرمی با دوخت خشتی، کنترل آب و هوای اتوماتیک و چهار نقطه‌ای، صندلی های برقی جلو با قابلیت حرکت در 22 جهت (به همراه ماساژور و گرمکن و مجرای هوا)، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین و آفتابگیرهای برقی برای شیشه های جلو و عقب. تجهیزات سیستم تفریحات و سرگرمی و اطلاع رسانی به راننده عبارتند از: صفحه نمایشگر 7 اینچی در وسط آمپرها، نمایشگر مجازی، سیستم تفریحات و سرگرمی چند رسانه‌ای آئودی (MMI) به همراه صفحه نمایشگر 8 اینچی روی داشبورد، مسیریاب ماهواره ای، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی Bose با صدای فراگیر، سی دی خوان و 14 بلندگو، رادیوی ماهواره ای، رادیوی HD و درگاه iPod.

بررسی آئودی S8 مدل 2015
بررسی آئودی S8 مدل 2015 بررسی آئودی S8 مدل 2015

تجهیزات دیگری نیز به صورت استاندارد در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند که عبارتند از: سیستم آئودیConnect (که مسیریاب و اطلاع رسانی را از طریق اتصال به اینترنت انجام می‌دهد، به علاوه امکان اتصال تلفن همراه به اینترنت از طریق Wi-Fi)، سیستم هشدار نقاط کور و یکسیستم پیشگیری از تصادف که پس از این که احتمال وقوع تصادف داده شد، به صورت اتوماتیک ترمز می‌گیرد. چندین و چند آپشن دیگر نیز وجود دارند که در قالب پکیج به بازار عرضه می‌شوند. پکیج Driver Assistance دارای این تجهیزات است: کروز کنترل تطبیقی (به همراه سیستم stop-start)، سیستم پیشگیری از تصادف پیشرفته تر به همراه ترمزگیری اتوماتیک قبل از وقوع تصادف و سیستم هشدار عبور از خط . پکیج Cold Weather این تجهیزات را ارائه می‌کند: گرمکن غربیلک فرمان و صندلی های جلو و عقب. پکیج Full Leather نیز مرغوبیت روکش ها را بالا می‌برد. پکیج Audi Design Selection دارای همه تجهیزات پکیج Full Leather است و تودوزی و تزیناتی منحصر به فرد نیز به آن می‌افزاید. تجهیزاتی که به صورتی تکی و سفارشی به فروش می‌رسند عبارتند از: رینگ هایی با طراحی متفاوت، سیستم اگزوز اسپرت، سانروف خورشیدی (که نیروی برق یک فن تهویه کننده را فراهم می‌کند تا کابین را خنک نگه دارد)، سیستم تفریحات و سرگرمی برای صندلی های عقب ( به همراه دو صفحه نمایشگر برای صندلی های عقب و کنترل پنل MMI)، سیستم دید در شب (با امکان تشخیص حیوانات و عابرین پیاده) و سیستم صوتی Bang & Olufsen با صدای فراگیر و 19 بلندگو و 1400 وات صدای خروجی.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی آئودی S8 مدل 2015

نیروی پیشران آئودی S8 مدل 2015 را یک موتور هشت سیلندر و 4 لیتری تأمین می‌کند که قادر است 520 اسب بخار نیرو و 625 نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته، نیروی موتور را از طریق سیستم چهار چرخ متحرک به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. کمپانی آئودی مدعی است این سدان قدرتمند می‌تواند ظرف 3.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای هر نوع خودرویی زمان بسیار کمی محسوب می‌شود، چه رسد به یک سدان لوکس و بزرگ. با این حال، میزان مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 13.69 لیتر (16.10 در شهر و 10.14 در بزرگراه) برآورد شده است که عددی نسبتاً قابل قبول محسوب می‌شود. می‌توان گفت تعداد انگشت شماری خودرو در بازار موجودند که به اندازه این سدان بزرگ و عملکرد بالا، سریع و کم مصرف باشند.

 

ایمنی

بررسی آئودی S8 مدل 2015

تجهیزات ایمنی آئودی S8 مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، حسگرهای پارک در جلو و عقب، دوربین دید از بالا، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم پیشگیری از تصادف (که تصادف های در شرف وقوع را تشخیص می‌دهد و تمهیدات خاصی در جهت مراقبت از سرنشینان به کار می‌گیرد)، کیسه هوای جانبی برای صندلی های جلو، کیسه هوا یزای صندلی های عقب، کیسه هوای پرده‌ای جانبی، کیسه هوای زانو برای سرنشینان جلو. اگر پکیج Driver Assistance را خریداری کنید، یک سیستم پیشگیری از تصادف به نام Pre-Sense Plus در اختیار شما قرار می‌گیرد که چنانچه احتمال بدهد تصادف رخ خواهد داد به راننده هشدار می‌دهد. این سیستم می‌تواند در صورتی که سرعت خودرو زیر 32 کیلومتر بر ساعت باشد، ترمزها را درگیر کند. سیستم هشدار عبور از خط و دوربین دید در شب نیز از جمله تجهیزاتی هستند که می‌توان به صورت سفارشی خریداری کرد.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی آئودی S8 مدل 2015

آئودی S8 نیز مانند آئودی A8 از طراحی داخلی بسیار عالی بهره می‌برد. مواد اولیه بسیار با کیفیت در دست استادکاران زبردست قرار گرفته است تا یکی از زیباترین کابین های دنیا خلق شود. رفاه و راحتی این کابین به لطف صندلی های برقی که در 22 جهت قابلیت حرکت دارند، بی‌نظیر است. صندلی های جلو دارای تنظیمات زیادی هستند تا اطمینان حاصل شود همه راننده ها با هر قد و قواره‌ای درون آن راحت هستند. سرنشینان صندلی عقب نیز احساس ناراحتی نخواهند کرد، چون حتی برای بزرگسالان بلند قد نیز فضای سر و فضای پای بسیار زیادی وجود دارد. علاقه مندان به فناوری، سیستم MMI را بسیار دوست خواهند داشت، چون ضمن برخورداری از نمایشگری با وضوح بسیار بالا و منویی کاربرد، کاربردهای زیادی دارد و بسیاری از تجهیزات را به راه می‌اندازد.

بررسی آئودی S8 مدل 2015 بررسی آئودی S8 مدل 2015

ممکن است شروع کار با منوی این سیستم قدری گیج کننده باشد ولی کمی که با آن انس بگیرید، به راحتی می‌توانید کارهای پیچیده را هم انجام بدهید. یک صفحه لمسی جدا شونده از داشبورد نیز وجود دارد که می‌توانید با نوک انگشت به آن فرمان بدهید تا بتوانید یک اسم را در دفتر تلفن پیدا کنید، فایل موسیقی مورد علاقه‌تان را بیابید یا اطلاعات مربوط به سیستم مسیریاب را دریافت کنید. البته قیمت سیستم صوتی Bang & Olufsen با صدای فراگیر، ممکن است کمی شوک آور باشد ولی گوش های شنوا به شما خواهند گفت که این سیستم، یکی از بهترین سیستم های صوتی موجود در بازار است. تنها ایرادی که از این سدان لوکس و زیبا می‌توان گرفت، کمبود فضای صندوق عقب است که برابر با 0.37 متر مکعب است و در مقایسه با فضای بار سدان های رقیب، فضای کمی محسوب می‌شود.

 

تجربه رانندگی

بررسی آئودی S8 مدل 2015

معیارهای مربوط به سدان های بزرگ را به دست فراموشی بسپارید. آئودی S8 مدل 2015 هر ملاک و معیاری را به سرعت پشت سر می‌گذارد. موتور 8 سیلندر مجهز به توربوشارژر با چنان سرعتی از جا می‌جهد که تقریباً فراموش خواهید کرد سوار یک سدان بزرگ و سنگین هستید. گیربکس اتوماتیک هشت سرعته نیز با تعویض دنده های تند کار را تکمیل می‌کند. تنظیمات برقی مربوط به سیستم تعلیق و موتور نیز بسیار دوست داشتنی هستند و راننده می‌تواند به دلخواه خودش آن ها را تغییر بدهد. هندلینگ آئودی S8 به لطف سیستم چهار چرخ متحرک، سیستم تعلیق کارآمد و فرمان تیز و فرز، به هندلینگ سدان های کوچکتر و سبک تر شباهت زیادی دارد و فقط هنگام عبور از پیچ ها است که به یاد می‌آورید سوار یک سدان بزرگ و سنگین هستید. هنگام حرکت با سرعت کم و در ترافیک شهری، سیستم تعلیق بادی حتی با این که تایرهای تابستانی فاق کوتاه  زیر خودرو انداخته شده‌اند، می‌تواند همه دست اندازها و ناهمواری های سطح خیابان را جذب کند. اگر حالتComfort را انتخاب کنید، ممکن است به راحتی فریب بخورید و خیال کنید سوار یک آئودی A8 هستید.

ehs4n بازدید : 16 پنجشنبه 27 شهریور 1393 نظرات (0)

آیا یک خودرو می‌تواند با یک‌بار پُر شدن مخزن سوختش، برای ۱۰۰ سال نیازی به سوخت‌گیری دوباره نداشته باشد؟ به نظر یک ایدهٔ خیالی و بسیار دور از دسترس می‌آید؛ ولی درعین‌حال، یک کمپانی، امکان استفاده از سوخت هسته‌ای برای خودروها را تأیید کرده است؛ این سوخت، ازجمله مواد رادیواکتیوی است که برای تولید انرژی هسته‌ای از دهه ۶۰ میلادی استفاده نشده است و نامش توریُم(Thorium) است.

 

Cadillac's World Thorium Fuel Concept

Cadillac’s World Thorium Fuel Concept

ehs4n بازدید : 15 پنجشنبه 27 شهریور 1393 نظرات (0)

یک‌طرف انجین 6.3 لیتری v12 قرار دارد و یک‌طرف انجین 5.2 لیتری v10! یک‌طرف 730 اسب‌بخار و یک‌طرف 570 اسب‌بخار!
نعرهٔ گاو وحشی را می‌پسندید یا شیهه اسب سرکش؟

new-lamborghini-Gallardo-LP550-2-exhaust

ferrari f12
شاید گایاردو از لحاظ قدرت و سرعت حرفی برای گفتن جلوی f12 نداشته باشد ولی در صدای موتور کاملاً بحث فرق می‌کند. این بار دو خودرو از دو کمپانی رقیب را به جان هم انداخته‌ایم تا ببینیم کدام‌یک بهتر می‌تواند پرهای پرنده‌های درون جنگل را فر دهد! [دانلود ویدئو]

 

 

 

ehs4n بازدید : 14 پنجشنبه 27 شهریور 1393 نظرات (0)

تویوتا این کانسپت شهری را که Urban Utility یا U2 نیز خوانده می‌شود و ترکیبی از یک وانت سنتی و یک ون باربری است به‌منظور استفاده درون شهرهای آمریکا و به‌صورت انحصاری برای بازار این کشور ساخته است.

Toyota Calty U2 Concept

Toyota Calty U2 Concept

ehs4n بازدید : 15 پنجشنبه 27 شهریور 1393 نظرات (0)

بهترین و لوکس‌ترین کشتی تفریحی بریتانیا با موتور رولزرویس به نام سان‌سیکر 155 سوپریات معرفی شد. این یک قایق 3 عرشه بسیار لوکس و گران‌قیمت می‌باشد که به عنوان گل سرسبد این کارخانه کشتی‌سازی به شمار می‌رود.

 

Sunseeker 155 super yacht

Sunseeker 155 super yacht

ehs4n بازدید : 16 چهارشنبه 26 شهریور 1393 نظرات (0)

در این گردهمایی هرچند تعداد شرکت کنندگان بیشتر از 32 خودرو نبود اما با این حال تنوع سوپرکارها با حضور مدل هایی مانند اونتادور و 911 و GT-R و کانتیننتال و 12C و اوراکان و 650S و 458 و … خوب بود. شرکت کنندگان بعد از میتینگ و گرفتن عکس، به سراغ یک درگ ریس دوستانه رفتند تا از فرصت حضور در باند فرودگاه نهایت بهره را ببرند!

Race the Runway 2014

Race the Runway 2014

ehs4n بازدید : 31 چهارشنبه 26 شهریور 1393 نظرات (0)

مدل جدید پروتون PCC یا Iriz درست ده روز قبل از رونمایی رسمی در کوالالامپور، به‌گونه‌ای عجیب لو رفت. دکتر ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر سابق و رئیس پروتون این خودرو را آزمود و مشخص است که دوربین‌ها نیز او را تنها نگذاشتند.

 

Proton PCC Iriz

Proton PCC Iriz

ehs4n بازدید : 90 چهارشنبه 26 شهریور 1393 نظرات (0)

شرکت آئودی اولین بار مدل TT را در سال 1998 طراحی و روانه بازار کرد. خودرویی که با طراحی جمع‌وجور و چشم‌نواز و قابلیت‌های هیجان‌انگیز اسپرت، جلب‌توجه می‌کرد. هنوز هم این خودرو ارزان‌تر از یک پورشه کیمن و باکستر است و عملی‌تر از یک ب ام و Z4 به نظر می‌رسد. حال نسخه 2015 این خودرو که سال قبل در نمایشگاه ژنو معرفی شد، روی خط تولید قرار می‌گیرد.

 

Audi TTS 2015

Audi TTS 2015

ehs4n بازدید : 60 چهارشنبه 26 شهریور 1393 نظرات (0)

خط تولید جیپ برای مدل سال جدید، تغییرات مختلفی به خود دیده که تمام خودروهای این برند را تحت تأثیر قرار داده‌اند. علاوه بر تغییرات در مدل‌های کنونی، برند جیپ با معرفی جیپ رنگید ۲۰۱۵ که یک کراس‌اور کامپکت است در نمایشگاه ژنو و سپس نیویورک، خط تولید خود را گسترش داده است.

جیپ چروکی مدل ۲۰۱۵

جیپ چروکی ۲۰۱۵ پس از اولین سال حضورش در بازار، بزرگ‌ترین تغییرش در اضافه کردن تکنولوژی استاپ-استارت بوده که به‌صورت استاندارد برای موتورهای ۳/۲ لیتری V6 استفاده می‌شوند. مدل‌های با این ویژگی می‌تواند استارت قدرتمندتری داشته باشند و در همین حال از دنده‌های مستحکم‌تری در فلای‌ویل بهره می‌برند تا از دوام آن اطمینان حاصل گردد. این سیستم برای ۳۰۰ هزار چرخه استاپ-استارت تست شده که این میزان ۲/۵ برابر بیشتر از میزان تست جیپ برای موتورهای استاندارد است. البته این کمپانی هنوز در مورد تأثیر این تکنولوژی بر روی مصرف سوخت جیپ چروکی حرفی نزده است.

ehs4n بازدید : 175 چهارشنبه 26 شهریور 1393 نظرات (0)

بررسی جیپ چروکی مدل 2015

روزی روزگاری خودروهای شاسی بلند با چهره‌ای خشن، غرق گل و خاک بودند و همه جا را زیر پا می‌گذاشتند اما از آن زمان چندین دهه گذشته است و بیشتر خریداران به این نتیجه رسیده‌اند که کراس اوورهای نازک نارنجی تر، برای آمد و رفت های روزمره مناسب تر هستند. کمپانی جیپ تلاش کرده است میراث آف رود خودش را به کراس اوورهای کوچکتر و شهری تر منتقل کند (جیپ Compass و جیپ Patriot را به یاد بیاورید)، ولی نتایج این کار مأیوس کننده بوده است. خوشبختانه، جیپ چروکی مدل 2015 سرانجام توانسته است هم در زمینه کاربری روزمره و هم در زمینه توانایی های آف رود، به اهداف مورد نظر بسیار نزدیک شود. در زمینه کاربری روزمره می‌توان گفت جیپ چروکی جدید بی سر و صدا و راحت است و در مقایسه با دیگر کراس اوورهای کوچک از کیفیت سواری بهتری برخوردار است. چیدمان کابین داخلی نیز برگ برنده دیگری است و تجهیزات پیشرفته زیادی، چه به صورت استاندارد و چه به صورت سفارشی، برای آن ارائه می‌شوند. موتور شش سیلندر نیز بسیار قوی است و نرم کار می‌کند و مصرف بسیار پایینی نیز دارد. وقتی جاده ها به پایان می‌رسند، جیپ چروکی لباس Trailhawk را بر تن می‌کند. این تیپ از جیپ چروکی، مجهز به تجهیزات خاصی از جمله دیفرانسیل قفل شونده عقب است و می‌تواند بیشتر از سایر کراس اوورهای چهار چرخ متحرک مسیرهای خارج جاده را بپیماید.

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 283
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 179
  • بازدید ماه : 165
  • بازدید سال : 1,346
  • بازدید کلی : 13,700