loading...
جدید ترین اطلاعات در مورد ماشین های روز دنیا
ehs4n بازدید : 20 شنبه 26 مرداد 1392 نظرات (0)

ییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: موتورسواران و عابران پیاده 72 درصد کشته‌های تصادفات رانندگی پایتخت هستند!

سردار حسین رحیمی با اشاره به تصادفات عابران پیاده در پایتخت گفت: آمارها نشان می‌دهد 46 درصد تصادفات فوتی و 30 درصد تصادفات جرحی پایتخت در سال جاری متعلق به عابران پیاده و 26 درصد تصادفات فوتی و 57 درصد تصادفات جرحی پایتخت متعلق به موتورسیکلت سواران بوده است.

وی با اشاره به کاهش 20 درصدی تصادفات فوتی و 1.7 درصدی تصادفات جرحی عابران پیاده در سال جاری افزود: در عین حال تصادفات فوتی موتورسواران نیز 47 درصد و جرحی آنها نیز 4.4 درصد امسال کاهش داشته است.

رییس پلیس راهور تهران بیشترین علت تامه تصادفات عابران پیاده را عدم توجه به جلو و پس از آن با اختلافی حدود 60 درصد عدم رعایت حق تقدم عنوان کرد و گفت:‌ در عین حال سهم تقصیر عابران پیاده در علت تامه تصادفات 8.9 درصد بوده است.

به گفته وی بیشترین وضعیت عابران پیاده در تصادفات با حدود 60 درصد عبور از عرض راه از مسیر مجاز، 13 درصد عبور از عرض راه از مسیر غیرمجاز بوده است.

ehs4n بازدید : 14 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)
در شرایطی که مقامات مسوول بارها خواستار برخورد با امداد خودروهای جعلی و متفرقه شده‌اند حجم کلاهبرداری‌ها در این حوزه به مرز هشدار رسیده است. حجم کلاهبرداری‌ها در حوزه امداد خودروها به حدی افزایش یافته که به نظر می‌رسد از فرط تکرار، به موضوع عادی و پذیرفته شده تبدیل شده است. افزایش شدید و قارچ گونه شرکت‌های امداد خودرویی متفرقه در حالی است که مصرف‌کنندگان ایرانی حتی از خدمات امداد خودروهای رسمی که زیر نظر شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودرو فعالیت می‌کنند نیز راضی نیستند چه برسد به شرکت‌های متفرقه‌ای که هیچگونه نظارتی بر نوع عملکرد و خدمات آن‌ها وجود ندارد. در جدیدترین رویداد در این زمینه اپراتورهای یکی از شرکت‌های امداد خودروی متفرقه، با شهروندان تماس گرفته و پیشنهاد فروش کارت طلایی امداد یک ساله به قیمت 89 هزار تومان را ارائه می‌کنند. یکی از شهروندان در این زمینه می‌گوید: اپراتور یکی از شرکت‌های امدادی با من تماس گرفته و اعلام کرد قیمت آزاد کارت اشتراک امداد طلایی 420 هزار تومان است اما با توجه به آن‌که شما جزو مشترکان برگزیده هستید، با قیمت دولتی 89 هزار تومان می‌توانید مشترک شوید.
ehs4n بازدید : 14 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)
عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران خواستار تشدید نظارت‌ها و تجمیع واردات تایر در یک گمرک خاص برای جلوگیری از واردات تایرهای تاریخ مصرف گذشته و بی‌کیفیت شد. مسعود بهرامی‌ نوید اظهار کرد:‌ واردات تایر مشمول استاندارد اجباری است با این حال بعضا نمونه‌ای که واردکنندگان مجوز واردات آن را از استاندارد می‌گیرند با آن چه وارد می‌کنند متفاوت است. وی با بیان این‌که تایر با امنیت جانی شهروندان سر و کار داشته و باید کنترل‌ بر واردات این محصولات تشدید شود، خاطرنشان کرد: باید تنها یک گمرک به واردات تایر اختصاص یابد تا نظارت‌ها در این زمینه متمرکز شود. عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران ادامه داد: در حال حاضر از گمرکات مختلف امکان واردات تایر وجود دارد این در حالی است که برخی گمرک‌ها از تجهیزات لازم برای تست و انجام تمام آزمایش‌های مربوطه بر روی تایرهای وارداتی، برخوردار نیستند. وی افزود: بنابراین در صورت اختصاص یک گمرک خاص به واردات تایر، شرکت‌های بازرسی معتبر از جمله شرکت مهندسی تحقیقات صنعت تایر کشور می‌توانند در این گمرک مستقر شده و با استفاده از دانش فنی و آزمایشگاه مجهز خود از واردات تایرهای بی‌کیفیت جلوگیری کنند. بهرامی نوید با بیان این‌که هم‌اکنون شاهد واردات تایرهایی با کیفیت پایین و بعضا تاریخ مصرف گذشته هستیم، تصریح کرد:‌ در مواردی ظاهر این تایرها بسیار مناسب است اما در آزمایشگاه و در زیر تست از استاندارد لازم برخودار نیستند. وی خاطرنشان کرد: یک تایر باید در آزمایشگاه و در زیر بار لازم قرار گیرد تا میزان تحمل فشار آن مشخص شود. در این زمینه پنج فاز در آزمایشگاه طی می‌شود که بعضا برخی از تایرهای وارداتی در فاز سوم آزمایش از بین می‌روند.
ehs4n بازدید : 12 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی تماس رانندگان خودروهای عبوری با سامانه 125 آتش نشانی و درخواست کمک از ایشان، ستادفرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 6:18 دقیقه صبح امروز چهارشنبه زنگ ایستگاه 26 و 32 را به طور همزمان به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله به محل حادثه در جاده دماوند به سمت تهران، نرسیده به بیمارستان لواسانی حرکت کردند.
رمضان بشیریان، رئیس ایستگاه 97 درباره این حادثه گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد کامیون به شدت با قسمت عقب تریلی کانتینردار تصادف کرده و راننده 37 ساله آن به نام محسن به شدت دچار مصدومیت شده بود.
 آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شده و گروه اول با استفاده از تجهیزات ویژه نجات مشغول رها سازی راننده گرفتار از داخل کامیون شدند و گروه دیگر نیز پس از ایمن سازی محل حادثه و قرار دادن علائم هشدار دهنده از تصادفات احتمالی بعدی جلوگیری کردند.
آتش نشانان پس از یک تلاش بی وقفه موفق شدند در کمترین زمان ممکن راننده مصدوم را رها سازی کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند.  

ehs4n بازدید : 13 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

سفر پاپ به برزیل باعث افزایش فروش خودروهای فیات شده است زیرا رهبر کاتولیک های دنیا با این خودرو در میان مردم ظاهر شده بود.

شرکت خودروسازی ایتالیایی فیات اعلام کرد نوع خودروی این شرکت که پاپ در سفر اخیر خود به برزیل از آن استفاده کرده بود، با فروشی فوق العاده روبرو شده است.

پاپ، برخلاف دیگر افراد مشهور زمانی که در برزیل در میان هواداران خود حاضر شده بود نه در یک بنز ضد گلوله بلکه در یک فیات هاچ بک خانوادگی سوار شد. البته مقامات واتیکان برای انتخاب این نوع خودرو، دلایل خاص خود را داشتند ولی اکنون این نوع فیات که مدل آیدیا نام دارد، در برزیل با فروش فوق العاده ای روبرو شده است.

فیات بزرگترین خودروساز در برزیل است و این کشور، یکی از بزرگترین بازارهای این شرکت به شمار می رود.

البته مقامات فیات در برزیل به آمار این فروش اشاره نکرده اند ولی می گویند فروش این مدل بسیار فراتر از انتظار بود به شکلی که همه خودروهای ساخته شده این مدل به فروش رفته اند.

ehs4n بازدید : 71 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

رس، بی‌تجربگی و بی‌اطلاعی مهم‌ترین دلایلی هستند که موجب فرار یک راننده حادثه‌ساز از صحنه تصادف می‌شوند.

شهر از انواع و اقسام خودروها پر شده است و این وسایل اگر چه امتیازات زیادی برای زندگی بشر دارند اما استفاده از آن‌ها همراه با ریسک و خطر است.

تصادف مهم‌ترین خطری است که این وسایل برای شهروندان به همراه دارد. هر روز جان عده‌ای در برخورد با این وسایل نقلیه از دست‌می‌رود و در بسیاری از مواقع رساندن سریع مصدوم به بیمارستان می‌تواند جان او را نجات دهد، به همین دلیل سرعت عمل بعد از وقوع این حوادث اهمیت زیادی در کاهش میزان خسارت جانی دارد اما برخی به جای اینکه هر چه زودتر برای نجات جان مصدوم چاره‌ای بیندیشند از محل حادثه متواری می‌شوند.

قانون بین آن دسته از رانندگانی که پا روی وجدان می‌گذارند و از صحنه تصادف فرار می‌کنند با دیگر رانندگان تمایز قائل شده است که در زیر به شرح آن پرداخته ایم.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 283
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 174
  • بازدید ماه : 160
  • بازدید سال : 1,341
  • بازدید کلی : 13,695